single-produkty.php
PRODUKTY

Stacje ładowania samochodów elektrycznych

Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy dynamiczny rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. W każdym miesiącu w Polsce przybywają kolejne publiczne punkty ładowania przy urzędach, stacjach paliwowych czy drogach szybkiego ruchu. Na rynku dostępnych jest wiele pojazdów i to czy użytkownik będzie mógł naładować swój samochód zależy od rozpoznania konkretnego modelu przez sterownik ładowarki i wymuszenie odpowiedniego prądu ładowania, ale nieodzownym elementem jest wtyczka.
Standardy ładowania

Wyróżniamy dwa rodzaje ładowania akumulatorów prądem przemiennym (AC) oraz prądem stałym (DC).  Przy ładowaniu prądem przemiennym przetwornik AC/DC znajduje się w pojeździe elektrycznym, gdzie prąd przemienny zamieniany jest na prąd stały, potrzebny do naładowania akumulatorów. Do tego celu używane są dwa rodzaje złącz:

Type 1 AC – możliwe jest ładowanie prądem jedno- lub trójfazowym, przy założeniu, że natężenie prądu będzie nie większe niż 16A. Rozwiązanie jest mało popularne w Europie, głównie używane w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Z dostępnych styków dwa wykorzystywane są na potrzeby komunikacyjne, a pozostałe do zasilenia – dla ładowarek 1 fazowych jest to L1, N i PE; dla ładowarek 3-fazowych L1, L2 i PE.

Type 2 AC – popularne złącze w Europie, zgodne z normą IEC 62196-2. Maksymalne natężenie prądu wymagane przez normy techniczne nie może być większe niż 32A. Wtyczka charakteryzuje się siedmioma stykami z czego pięć służy do ładowania pojazdu elektrycznego, a pozostałe wykorzystywane są do komunikacji.

Przy ładowaniu prądem stałym, konwersja prądu AC/DC następuje w ładowarce, stąd też do pojazdu elektrycznego bezpośrednio podawany jest prąd stały. Do ładowarek prądu stałego typowymi złączami są:

CCS Combo 2 – powszechnie używanie w Europie, gwarantujące wytrzymałość dla pracy o maksymalnej mocy ładowania do 500kW. Złącze to w stosunku do złącza TYPE 2 (AC) różni się tym, że dodatkowo zawiera dodatkowy dolny moduł podający prąd stały z polaryzacją „+” „ -”

CHAdeMO – Japoński standard ładowania prądem stałym pojazdów elektrycznych. Cechą wyróżniającą ten standard jest możliwość dwukierunkowego przepływu energii między ładowarką a pojazdem elektrycznym. Maksymalny prąd ładowania dla CHAdeMO to 125A, natomiast dla nowszej wersji CHAdeMO 1.2 – 200A.

Czas ładowania pojazdu

Zastosowanie

Zgodnie z powyższą tabelką ładowarki AC najczęściej wykorzystywane są w domach jednorodzinnych, miejscach pracy, hotelach, w miejscach gdzie czas ładowania wynosi 2-16 godzin (np. ładowanie nocne).

Ładowarki DC o mocach 20-25kW, które naładują nam baterię w czasie 1-3 godzin instalowane są na parkingach, miasteczkach studenckich czy w lokalizacjach o niewielkiej dostępnej mocy.

Szybkie stacje ładowania DC do 50kW z powodzeniem dobierane są na parkingi w centrach handlowych, restauracjach, stacjach paliw gdzie podróżni zostawiają pojazd na krótki okres czasu.

Ostatnim z naszego podziału typem ładowarek są ładowarki DC dużej mocy o mocach ponad 350kW, projektowane w lokalizacje takie jak autostrady, obwodnice, stacje paliw. Tak duża moc gwarantuje ładowanie pojazdu do 80% pojemności akumulatora w czasie krótszym niż 30 min.

 

Źródła:

https://www.udt.gov.pl/typy-ladowania

Skorzytaj z indywidualnej oferty

    Rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb

    Masz konkretny produkt na myśli lub potrzebujesz rozwiązania dopasowanego do Twojego projektu? Niezależnie od tego, czy szukasz wyceny na obudowy, szafy sterownicze czy systemy klimatyzacyjne, jesteśmy tu, aby Ci pomóc. Wypełnij formularz, podając swoje wymagania, a nasz zespół przygotuje dla Ciebie szczegółową ofertę, zawierającą cenę, termin dostawy oraz warunki płatności.

    Przykłady zapytań, które obsługujemy:

    • Wyceny klimatyzatorów przemysłowych
    • Szafy sterownicze i obudowy w niestandardowych wymiarach
    • Informacje na temat dostępności i specyfikacji naszych produktów

    Nie wahaj się skontaktować z nami! Jesteśmy gotowi odpowiedzieć na Twoje pytania i zadbać o to, aby Twój projekt przebiegał bezproblemowo. Twoja satysfakcja jest dla nas priorytetem.

    X

    Aby pobrać ten plik wymagane jest logowanie